Sunday, August 21, 2011

印度 (食物篇)

在这里,大部分的人,都是吃素的~ok~我应该可以吧~初一十五也有吃啊~清淡一点~结果
我不敌香料之国~~忘记他们就像韩国人一样,没有泡菜不能过日子一样,没有咖喱不能生活。

基本上,我不能说不适应,入乡随俗。这里的人白饭吃很多,汁很多时候就是配菜~很多白白色的汤汁的食物,因为很怕是酸酸的味道,所以还是不敢拿。

我平时吃的~~




idli and curry and sweet rice

using hand to eat..papadam( keropok ) is nice

keropok

vege puff




Mee goreng i think


samosa

Samosa's filling

Nasi Lemak Ayam

Rice with potato and carrot + potato chips

Chapati + rice + massala meal maker

Thosai / dosai

很懒惰解释~总之有时好吃有时候,吞下去就算~生存有时候就是那么的简单~只要有的吃,再难吃都得啃。

不过往好的方面想,我们吃的很幸福了

4 comments:

  1. yummy yummy foodies :)
    the samosa so besar and so local :)
    o ya, what's the long star shape food ? is it indian yaw char guai?

    ReplyDelete
  2. d samosa is quite nice~really..but its really easy to get ulcer in india..food is hot n spicy..haha
    d long star shape is a kind of keropok la dear..
    Now only i realize i din put my favourite bfast here..haha..tis wk i'll take pic n upload it soon..^^ its Poori,heard b4?

    ReplyDelete
  3. ei...where is my comment from last time? so weird....the food looks nice! but like very spicy.

    ReplyDelete
  4. wat u post???hehe..its spicy..now i reduce a lot dy..coz start boring n stomach sometimes cant tahan

    ReplyDelete

Featured Post

我的狗屎好运带我游走吉隆坡一星期~

今年开斋节时,去了一趟吉隆坡。久违的吉隆坡~你是如此陌生而熟悉。 真的觉得自己太太太幸运了~有那么多的前同事,虽然没有一起共事了,却变成好友,还有一些亲戚朋友的接待,让我的旅程特别丰富。 我任性地拉了个朋友去看自己喜欢好久的歌手的演唱会,虽然她也不太认识这位歌手,却在我...